کد خبر: ۱۲۷۸
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰

نوجوان کاراته‌کار محله مطهری مدال طلای مسابقات بین‌المللی دارد

سحر چوپان می‌گوید: در این مسابقات بین‌المللی، بهترین‌های کاراته از 18کشور آسیایی از جمله چین ژاپن و کره که از بانیان و رتبه‌داران ورزش‌های رزمی‌در جهان هستند حضور داشتند. پیروزی بر چنین حریفان قدری کاری بسیار سخت بود، اما من با توکل به خدا با شکست دادن چند حریف به مرحله پایانی رسیدم و با شکست حریف چینی مقام اول و مدال طلای مسابقات را به دست آوردم. با کسب این مقام بین‌المللی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی حضور در تیم ملی کاراته مطرح شدم.

پدرش علاقه زیادی به ورزش‌های رزمی‌ داشت و حتی در دوران جوانی چندسالی به‌طور حرفه ای ورزش کونگ فو را دنبال کرد. او در تشویق و حمایت فرزندانش به ورزش نقش مؤثری داشته است. دختران و پسرانش تحت تأثیرهمین تشویق‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی به ورزش کاراته علاقه‌مند می‌شوند. سحر هم از سال 1395 به‌طور حرفه‌ای و تحت مربیگری صدرالحافظین ورزش کاراته را شروع می‌کند و تا به امروز موفق به حضور در مسابقات متعددی شده است. او متولد سال 1387در محله مطهری است.

 

کسب مقامات استانی و کشوری

سحر چوپان با تلاش فراوان ‌به عنوان نماینده دختران باشگاه جاویدان در مسابقات استانی و کشوری شرکت می‌کند. خودش درباره طی‌کردن این مراحل می‌گوید: بعد از 2هفته حضور در باشگاه، در یک امتحان تمرینی و درون‌باشگاهی با شکست دادن چند نفر از هم باشگاهی‌هایم که چند ماه قبل از من آمده بودند، به عنوان شاگرد ممتاز و مستعد، تحت تمرینات ویژه و خصوصی مربی باشگاه قرار گرفتم. هنوز چند هفته‌ای نگذشته بود که به عنوان نماینده باشگاه در مسابقات کاراته استان که در مشهد برگزار شد شرکت کردم و رتبه دوم و مدال نقره مسابقات را به دست آوردم.
یک‌سال بعد یعنی در سال 1396به عنوان نماینده استان خراسان در مسابقات کشوری کاراته که در شهر تهران برگزار شد حاضر شدم. برترین‌های کاراته‌ 31استان کشور در این مسابقات حضور داشتند و با وجودی که فکر نمی‌کردم بتوانم مقامی‌کسب کنم، با شکست چند حریف رتبه سوم مسابقات کشوری را به دست آوردم.

با وجودی که فکر نمی‌کردم بتوانم مقامی‌کسب کنم، با شکست چند حریف رتبه سوم مسابقات کشوری را به دست آوردم

 

کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی تهران

سحر بعد از حضور موفق در مسابقات کشوری وکسب رتبه سوم این مسابقات، سال 1398 در مسابقات بین‌المللی کاراته که در تهران برگزار شد شرکت می‌کند و مدال طلای این مسابقات را به دست می‌آورد: «زمانی که مطلع شدم به عنوان نماینده استان اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی تهران را دارم، خیلی خوشحال شدم. در منزل با برادربزرگم که از ورزشکاران حرفه‌ای کاراته است تمرین می‌کردیم. بالأخره روز موعود فرارسید.

در این مسابقات بین‌المللی، بهترین‌های کاراته از 18کشور آسیایی از جمله چین ژاپن و کره که از بانیان و رتبه‌داران ورزش‌های رزمی‌در جهان هستند حضور داشتند. پیروزی بر چنین حریفان قدری کاری بسیار سخت بود، اما من با توکل به خدا با شکست دادن چند حریف به مرحله پایانی رسیدم و با شکست حریف چینی مقام اول و مدال طلای مسابقات را به دست آوردم. با کسب این مقام بین‌المللی به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی حضور در تیم ملی کاراته مطرح شدم. اما از 2سال قبل با آمدن کرونا مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار نشد. در این مدت نیز به تمریناتم ادامه می‌دهم و آرزویم این است که بتوانم با عضویت در تیم ملی کاراته، نام شهر وکشورم را در مسابقات بین‌المللی سربلند و سرافراز کنم.

ارسال نظر
آوا و نمــــــای شهر
03:44